diumenge, 22 d’abril del 2012

Crònica cursa La Cellera de Ter

Tercera cursa per mi aquesta temporada i primera en ruta. Arribava amb la incertesa de veure si seria capaç de superar els dos ports d'aquesta cursa ja que, entre setmana no puc agafar la bici tret d'alguna hora que em queda penjada excepcionalment. La veritat és que els circuits són una cosa i les proves en ruta una altra. 

A la línia de sortida uns cent corredors sota un cel tapat però, que finalment, ens ha respectat. De sortida els homes del RCB ho han intentat amb ganes. En un d'aquests atacs, crec del Francesc Catalan, m'he afegit i hem format un tercet juntament amb el Josep Mª Montserrat (Montmell). Els tres hem rodat força ràpid durant uns quants quilòmetres i amb molt bona entesa, però no ha estat suficient ja que el pilot que pujava força ràpid ens han neutralitzat a mitja pujada del primer port del dia, Les Serres. En aquest precís moment és quan s'ha fet el tall bo de la jornada. Els dos o tres quilòmetres que falven per coronar se m'han fet eterns. Quin patiment! però he pogut agafar-me a la roda del grupet i aguantar fins la baixada. En l'impàs fins la pujada a les Encines el grup ha tret el coixí i la manta i ens hem posat a dormir tots. El tercet capdavanter ha aprofitat per obrir un forat insalvable. Durant l'ascens al segon port m'he trobat bastant més còmode que durant el primer, tot i que hem pujat a un ritme sostingut de 24-25 km/h. En un repetxó a falta de poc han marxat del grup l'Agüero (RCB) i el Medina (Galvezport) i han pogut entrar amb uns pocs segons pel davant del pilot. Jo m'he col·locat bastant bé per disputar l'esprint del grup, però a falta de pocs metres m'he quedat una mica tancat i m'he hagut de conformar amb entrar el vuité del pilot. Finalment 13è de la general i molt content.

Tot i que les sensacions no han estat bones estic molt content amb el resultat. Amb els quilòmetres que porto (3200 des de desembre) i sense tocar pràcticament la bici entre setmana no puc demanar res més. De fet, massa bons resultats pel que faig.

Aquí penjo la classificació de la cursa.

La curiositat del dia ha estat quan en acabar la carrera he vist un corredor de Le Boulou, no n'estic segur del tot, però crec que és que ha estat segon, fumant-se un cigarreta només acabar de canviar-se de roba. Increible!!!