dijous, 30 de juny del 2011

Pujant-me al carro de les noves tecnologies


Tot i que no domino gaire les noves tecnologies sempre m'han agradat. No estic gaire al "lloro" del que va sortint darrerament i, potser soc jo que encara visc al paleolètic, però avui he flipat molt. M'explico. Fa pocs dies se'm va espatllar el mòbil i he hagut d'aconseguir un deu nou. Aquest nou és un d'aquests telèfons que porta de tot: wifi, gps, pantalla tàctic en HD, càmera de no sé quants megapixels i jo que sé que més... La qüestió és que m'he descarregat una aplicació per Android que es diu "My Tracks". El que fa aquesta aplicació és anar enregistrant totes les dades del GPS que porta el telèfon. D'aquesta manera pots anar grabant el recorregut que fas, amb les dades d'altimetria, velocitats, etc. Quan finalitzes et facilita el recorregut representat en mapa de Google, la comparativa de velocitat i altimetria en una gràfica i la resta de dades en una taula que es pot exportar posteriorment en format Excel per ser explotada.
Doncs avui l'he volgut provar sobre la bici. El resultat, simplement per flipar. He comparat totes les dades entre el "My Tracks" i el contaquilòmetres de la bici i són pràcticament iguals. Les úniques que difereixen una mica són les referents a les altimetries.
En resum, que igual molts de vosaltres ja coneixieu aquesta aplicació, però per mi ha estat una novetat genial, gratuïta i tremendament útil.